divendres, 20 de maig del 2011

La publicitat i la psicologia

Fa uns dies a classe quan parlàvem de les fòbies i ansietat, vaig pensar amb aquest anunci. Jo pens que juga amb intentar lligar la por de poder tenir un accident (fòbia específica) quan plou amb poder-ho evitar si dus els neumàtics aconsellats per ells.

També record que el professor em va dir que això depèn de cada espectador i el fet està molt lligat amb el temperament de cada un.

Què en pensau vosaltres del vídeo? Quines sensacions vos ha provocat?

3 comentaris:

  1. Després d'haver vist el vídeo de l'anunci, no puc més que reafirmar el que sempre he pensat, que és que la publicitat que, cada dia, rebem a través dels nostres sentits, està enfocada a controlar-nos, a manipular-nos per fer de nosaltres els seus "esclaus".
    No m'agrada la idea que els mitjans de comunicació juguin, d'aquesta manera, amb la psicologia de les persones. En aquest anunci, per exemple, en ell se'ns vol fer saber que si compram aquest tipus de neumàtic no tindrem accidents de cotxe i, per tant, estarem molt més segurs que si en compram d'altres marques. El pitjor de tot és que utilitzen factors bastant potents per atreure l'atenció del públic i és, en aquest cas, la imatge d'un nedó. Aquest és un reclam poderós ja que la imatge d'un recén nat sempre afecta a la sensibilitat de les persones.

    ResponElimina
  2. Damiana Tortell Calvó23 de maig del 2011, a les 17:13

    A mi personalment no em va fer sentir cap emoció en especial, vaig pensar que era un anunci més.
    Ara, he de dir que tampoc no és una publicitat com les altres, intenta provocar sentiments i pensaments com: “si no tenc aquestes pneumàtics, puc tenir un accident” i amb això intentar vendre més. Queda clar que les empreses avui en dia fan qualsevol cosa per vendre el seu producte. Personalment, no m’agrada que els mitjans puguin arribar fins aquest punt.
    Com diu en José, també crec que la publicitat fa tot el possible per manipular-nos i controlar-nos. Hem de ser suficientment intel•ligents com per només creure allò que realment és veritat, saber seleccionar la informació que ens arriba.

    ResponElimina
  3. A mi personalment no em va fer sentir cap emoció en especial, vaig pensar que era un anunci més.
    Ara, he de dir que tampoc no és una publicitat com les altres, intenta provocar sentiments i pensaments com: “si no tenc aquestes pneumàtics, puc tenir un accident” i amb això intentar vendre més. Queda clar que les empreses avui en dia fan qualsevol cosa per vendre el seu producte. Personalment, no m’agrada que els mitjans puguin arribar fins aquest punt.
    Com diu en José, també crec que la publicitat fa tot el possible per manipular-nos i controlar-nos. Hem de ser suficientment intel•ligents com per només creure allò que realment és veritat, saber seleccionar la informació que ens arriba.

    ResponElimina