diumenge, 22 de maig del 2011

Experiment caní

Per tal de comprovar si l'extinció de conductes per mitjà del condicionament clàssic funcionava com ens va explicar en Jordi a classe, em vaig proposar provar-ho amb el meu gos.

Per a fer-ho, vaig seguir el mateix exemple de classe (EI: Bufar; EC: Alenar o inspirar; RC: Tancar els ulls o lladrar en el cas del meu gos).

En un principi, quan el meu gos em veia inspirar profundament davant ell, no em feia ni cas, tan sols em mirava. Però en el moment en el que li vaig bufar (lleugerament) a la cara em va lladrar. Les següents vegades feia exactament el mateix fins que, en un moment determinat, quan em veia inspirar ja em començava a lladrar.

Per tal d'extingir aquesta conducta, vaig deixar de bufar-li cada vegada que inspirava. Al principi em seguia lladrant, però, a poc a poc, va deixar de fer-ho.

1 comentari:

  1. Molt bon experiment Jose, has pogut observar que l’extinció de les conductes per condicionament clàssic funcionen. És una bona opció fer l’experiment amb un ca ja que com hem vist a classe alguns dels experiments o proves es realitzaven en o amb diferents animals, abans de fer-ho amb les persones; com per exemple l’experiment de Pavlov que estudia l’aparell digestiu dels cans i la seva manifestació externa, la salivació.

    ResponElimina