dijous, 26 de maig del 2011

Qué en pensau?

Avui m'han explicat un cas curiós, m'agradaria saber que en pensau!! I què ferieu? Des dels Serveis Socials, acudeixen a un Club de Tennis per apuntar a un infant de 13 anys amb situació de risc i amb Espina bífida, a classes de tennis, 2 dies a la setmana.
A causa de la seva discapacitat, no controla els esfínters i té problemes amb els companys de l'Institut, per tant es nega a anar a l'escola, i la família no hi fa gran cosa!!
L'infant està molt motivat amb el tennis, es presenta als entrenaments una hora abans, i parla a la psicologa del seu entrenador, està molt content, però segueix faltant molt a l'escola.
La psicòloga dels Serveis Socials es posa en contacte amb el seu monitor perquè ell el motivi i intenti modificar la conducta i les expectatives de l'infant vers l'escola.

Què trobau que podria fer el monitor per modificar la conducta del jove?
Com el motivem perquè vagi a l'escola si sabem que allà, no es rebut de manera satisfactoria?

2 comentaris:

  1. Jo crec que s'hauria de treballar en la modificació de conducta del seu grup d'iguals, concretament dels companys de classe. Pel que comentes aquest nin no vol anar a classe perque no es ben rebut, pel tema del control dels esfínters.
    S'hauria d'aconseguir que els company modificasin la conducta envers la problemàtica que té aquest nin. S'hauria de sensibilitzar al seu grup-classe. S'hauria d'intentar desenvolupar l'empatia per tal que s'adonassin de les possibilitats i necessitas del seu company.
    La modificació de la conducta del seu grup d'iguals podria supossar un reforçador suficient, per aconseguir que el nin volgués a anar a classe.

    ResponElimina
  2. Si el niño no se encuentra bien yendo a clase a raíz de que no se siente aceptado por sus compañeros poco podrá hacer el monitor de tenis. En este caso la modificación de conducta no tendría que ver con el niño, se debería intervenir con los compañeros de clase y con los docentes del centro, porque posiblemente no estén haciendo nada por controlar el absentismo del alumno.

    ResponElimina