dilluns, 20 de juny del 2011


Durant les pràctiques d'aquest a l'escola de Consell vaig estar amb un grup de 3er de primària. En general el grup presentava mal comportament (xerrraven molt el temps de classe, no escolatven...), i especialment dos dels alumnes que el seu mal comportament destacava per damunt dels altres i alterava a tots alumnes de l'aula.

Am la mestre vam pensar possar en marxa una técnica de refoçament positiu per millorar aquest comportament en genaral. Cada un dels alumnes va redactar quín erar el seu propósit per el nou any que anavem a començar, el propossit havia de ser en relació a la millora de les conductes, cada un d'ells sabia perfectament quines eren les conductes que havien de millorar, les van redactar a un paper, i les van aferrar devora el seu nom a una graella (la que veim a l'imatge). Després vam dir alas alumnes que després de les vacances de nadal la mestre aniria revisant cada més la graella i els que havien complit el seu propòsit obtindrien un reforçador positiu, el qual no vam especuficar.

Si fos ara no hagués plantejat aquesta técnica de mateixa manera, hagués realitzat una economia de fitxes "així com toca", com ens han ensenyat a classe, ja que com he pogut comprovar a les escoles diuen economia de fitxes a quasi tot el que està representat en graelles i no és així, hagués planificat amb la mestre amb temps l'elaboració del programa i e funcionament, hagués plantejat la taula d'una altre manera (conducta-fitxes-reforçador), hagués inclòs la possiblitat de perdua dels reforçadors programats, decidir a l'hora de la planificació quins sirien els reforçadors que els alumnes obtindrien...

En genaral pens que aquesta assignatura s'hauria de realitzar abans, ja que hem aprés molts de conceptes important que ens haguessin estat de molta utilitat, i també pens que aquesta assignatura l'haurien de realitzar totes les especialitats de mestres, ja que, sobretot, els mestres tutors són els que estan més temps en contacte amb els infants i els poden treure més profit a totes les tèctiques i actuacions docents que hem aprés, i pens que és molt necessari que les coneguin ja que com he pogut comprovar a les pràctiques moltes de les tècniques no s'apliquen correctament per falta de formació i per tant aquestes no donen els resultats que s'esperaven.

1 comentari:

  1. Jo també durant les pràctiques vaig observar la utilització d'una economia de fitxes, i ara qüestion un parell d'aspectes,s'utilitzava a tot el tercer cicle.
    en un principi l'economia de fitxes s'utilitza per incrementar una conducta (augmentar la seva ocurrència) però en aquest cas funcionava així:

    Al final del dia, si els alumes no havien fet res dolent i havien dut els deures fets s'els posava un gomet verd, al final de la setmana els pares ho firmaven.Si s'havien portat malament o no havien dut els deures un gomet vermell.

    sabeu quina era la recompensa?
    si al llarg del trimestre tenies menys de 4 setmanes amb cap gomet vermell podies anar a l'escursió següent.
    De manera que els nens que al llarg del trimestre si tenien 4 setmanes amb qualque gomet vermell no podien anar d'excursió.


    l'única finalitat d'aquest mètode en aquest cas és que els nens evitin portat-se malament i fer els deures per no perdre la seva excursió. Però en cap cas es reforça positivament als alumnes. Sols s'els aplica un càstig si no ho compleixen.

    ResponElimina