dimarts, 24 de maig del 2011

ECONOMIA DE FITXES

El meu cosí va a sisè de primària, la seva tutora els hi va explicar que perquè es portessin millor realitzarien una Economia de fitxes.
Aquesta consisteix en que cada vegada que qualcú realitza una conducta positiva obté un gomet verd i per cada conducta negativa un gomet vermell. Per cada dos gomets vermells es lleva un gomet verd.
Jo tenia la curiositat de saber a què es refereix la mestra amb “conductes positives”, el meu cosí hem va dir “ ella diu que posa gomets verds si ens portam bé: no cridam, si feim bé els deures, aixecam el braç, no ens insultam... però com que sempre ho feim, ens portam bé, diu que ja no mos posa gomets verds però sí vermells i cada tres gomets vermell hem de recollir els papers del pati.”
Sa veritat que no ho veig lògic, primer de tot l’economia de fitxes no està ben plantejada i necessita una revisió urgent perquè els alumnes estan embullats i ja no saben quines conductes són “bones o dolentes” i quines han de fer per aconseguir el reconeixement amb el gomet verd.

1 comentari:

  1. Si la mestra troba que els nins ja han assolit els objectius i per això ja no els donarà el gomet verd, el que ha de fer és canviar els objectius per uns altres per a que els nins estiguis motivats i aprenguin el que la mestra troba. Però el que no pot fer, és llevar els goments verds i els vermells encara existir. Si lleva uns els altres també, d’aquest manera ja no fa l’economia de fitxes, perquè els nins ja han aconseguit fer el que la mestra s’havia proposat, els objectius que estaven establerts.

    ResponElimina