dimarts, 24 de maig del 2011

El temps fora

Com ja sabem el temps fora és una tècnica basada en la retirada de reforçaments positius. En Jordi a classe ens va explicar que en el temps fora la conseqüència d’emetre la conducta problema és la pèrdua de les possibilitats d’obtenir reforçament positiu durant un temps.

Ara bé aquesta tècnica sempre es du a terme de la manera adequada a les aules? Per la meva experiència pròpia he de dir que no. Crec que aquesta tècnica s’utilitza de manera molt equivocada.

Recordo un dia mentre feia les pràctiques d’infantil, que la mestra va voler aplicar un temps fora a un infant, el que passa és que va dur al nin a una altra classe on no hi havia cap altre infant,  però sí hi havia coses amb les que aquest infant podia jugar. Per tan, ja és un error que va cometre la mestra perquè un dels criteris per aplicar el temps fora és que ha de ser un espai avorrit on no hi hagi objectes per entretenir-se.

Un altre dels errors que va cometre aquesta mestra va ser que el nin va estar més temps del que li pertocava a l’altre classe, com el nin tenia coses amb les que jugar, la mestra estava capficada a la seva feina, no se’n va adonar que encara tenia el nin a l’altre classe.

Una vegada vistes les tècniques de retirada de reforçaments positius he pogut reflexionar sobre l’actuació tan incorrecte que va fer la mestra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada