dilluns, 23 de maig del 2011

Mal ús de l'economia de fitxes

Durant les pràctiques, vaig poder observar com es realitzava una economia de fitxes per un nin de primer de primària. Aquest nin realitzava una sèrie de conductes que impedien un bon funcionament del grup-classe. Aquestes conductes eren tres: xiulava dins la classe quan la mestra explicava, pegava cops a la taula amb els llapis simulant que era una bateria i s'aixecava de la cadira de sobte, sense tenir cap sentit. Aquesta economia de fitxes estava formada per un coet dividit per tres parts, i cada vegada que no realitzava una d'aquestes conductes es pintava una part d'aquest coet. Al final del dia si el coet estava complet podia anar a jugar a un dels racons de la classe que més li agradaven, que en aquest cas era el racó dels contes.
Consider que no va ser útil per una manca de coordinació entre la mestra-tutora i la mestra de suport, ja que molt de dies no es pensava a pintar cap part i el nin no havia realizat cap de les conductes considerades problemàtiques. Per tant, consider que és molt important una bona comunicació i coordinació per part de totes les persones implicades a l'economia de fitxes, ja que així es podrà assegurar l'eficàcia d'aquesta tècnica.
També, pens que un altre aspecte que va fallar va ser la relació entre l'escola i la família del nin, ja que també poden treballar conjuntament cap a un mateix fi, i tots sortir beneficiats.

2 comentaris:

  1. Maria estic d'acord amb tu quan dius que aquesta Economia de fitxes no va servir de molt: falta de coordinació, d'implicació, de comunicació,etc.

    M'agradaria afegir que tal vegada, també hagués estat interessant i profitós introduir una Economia de fitxes ben plantejada per a tot el grup-classe i no únicament per aquest fillet. Què us sembla?

    El grup d'iguals en aquestes edats és important i per tant, si es planteja una estratègia com aquesta de forma conjunta crec que pot estar molt bé!

    ResponElimina
  2. Respecte a aquesta experiència, penso que si no feim les economies de manera adequada, aquestes no són funcionals. Per tan hem de tenir en compte, en aquests cas, qui pintarà el coet, quan el pintarem, i si acordam que ho pintarem quan no realitza una d'aquelles conductes, ho hem de fer sempre ja que si no aquesta economia de fitxes perd tot el seu sentit. El nin acabarà fent associacions arbitràries.

    ResponElimina